Dushi's op stage - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Judith Klunder - WaarBenJij.nu Dushi's op stage - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Judith Klunder - WaarBenJij.nu

Dushi's op stage

Door: Judith Klunder

Blijf op de hoogte en volg Judith Klunder

21 Februari 2014 | Nederland, Nederland

Lieve allemaal,

Nog een paar dagen en dan zit ik alweer 2 weken op Curaçao. De tijd vliegt hier om! Dit komt natuurlijk doordat wij het ontzettend druk hebben met zonnen, boodschappen doen, naar de nabijgelegen plaatjes gaan en stage lopen… ;)

Ik ben afgelopen maandag voor het eerst op stage geweest en mijn eerste indruk was erg goed. Ik heb een hele lieve en leuke klas met 28 kinderen. Er zitten zowel Nederlandse, als chocoladebruine en hele donkere kindjes in de klas, dit is een erg leuk gezicht! Ook zijn er blanke kinderen die een Curaçao’s accent hebben, dit klinkt erg grappig. Op stage maken ze over het algemeen gebruik van dezelfde methodes als Nederland, dus dit maakt het voor mij wel een stuk makkelijker om les te geven. Volgende week zal ik beginnen met lesgeven, deze week kijk ik vooral veel en probeer goed op te letten hoe de juf het aanpakt in de klas. Deze aanpak verschilt behoorlijk met Nederland, hier moet ik nog wel een beetje aan wennen!
Op stage valt het me op dat de kinderen veel beleefder en respectvoller zijn naar de leerkrachten dan in Nederland. Ze geven netjes antwoord op de vragen die je ze stelt en ze waarderen het echt wanneer je ze ergens mee helpt.

Ik heb echt dushi’s (schatjes) in mijn klas zitten en ze vragen me geregeld of ik voor altijd op Curaçao blijf om hier les te geven. Nou bevallen mij de schooltijden (7:00 uur t/m 12:15 uur) en de temperatuur erg goed, dus ik vind het eigenlijk niet zo’n raar idee! ;)
Ik zat er ook al over na te denken om mijn minor volgend jaar hier te doen, maar dit vond Emiel niet zo’n goed idee, dus ik denk dat dit toch niet doorgaat… Misschien kan ik hem wel overtuigen als hij hier straks ook is, want hij zit nu nog in de sneeuw in Oostenrijk, dus kan zich niet goed voorstellen hoe fijn het hier is!

Na onze stagedagen hebben we lekker aan het strand gelegen en woensdagavond zijn wij nog naar een feest geweest. Het is echt superleuk om naar deze feestjes te gaan. Het is op strand, onder de palmbomen met livemuziek erbij. Echt heel erg leuk om mee te maken.

Donderdag zijn we naar Westpunt gereden, daar zijn de mooiste stranden van Curaçao te vinden. Het is ongeveer 50 kilometer vanaf ons vandaan en het was inderdaad heel erg mooi om te zien. De zee was helderblauw, met allemaal mooie rotsen eromheen. Ik heb hier ook gesnorkeld en ontzettend mooie en grote vissen gezien!

Morgen hebben we nog 1 dagje stage en daarna hebben wij alweer weekend. Aangezien het maandag kindercarnaval is, hebben wij maandag ook nog vrij van stage, dus wij hebben een lekker lang weekend, die wij zeker goed gaan benutten!

Kusjes vanuit een heel zonnig Curaçao,
Judith

  • 21 Februari 2014 - 07:36

    Cindy:

    Hoi Judith,

    Klinkt allemaal erg goed!
    Zijn de namen van de kinderen een beetje fatsoenlijk uit te spreken?
    Veel plezier met de carnaval en andere feesten en natuurlijk ook veel succes voor als je volgende week zelf les mag gaan geven!!

    Groetjes, Cindy

  • 21 Februari 2014 - 10:13

    Petra:

    Hoi Judith,

    Klinkt goed allemaal! Als ik het goed begrijp heb je dus witte chocolade, melk chocolade en pure chocolade kindjes in de klas haha

  • 21 Februari 2014 - 10:18

    Petra:


  • 23 Februari 2014 - 14:52

    Ddriessen:

    Leuk om weer een verslag te lezen maar ik merk wel dat het heel goed gaat op school.Fijn voor jouw .Gisteren nog op Skype gehad was heel fijn jouw stem eens weer te horen.
    groetjes Opa en Oma.













  • 23 Februari 2014 - 20:00

    Jacqueline!!!!:

    Jeetje Judith! Je hebt het daar helemaal fantastisch zeg!!! Nog even en dan boek ik ook even een ticket naar jou toe!!!! Super zeg!!!! Geniet ervan! XXX Liefs van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith Klunder

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 5334

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 24 April 2014

Stage Curacao

Landen bezocht: