Donkere mensen en verbrande voetjes - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Judith Klunder - WaarBenJij.nu Donkere mensen en verbrande voetjes - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Judith Klunder - WaarBenJij.nu

Donkere mensen en verbrande voetjes

Door: Judith Klunder

Blijf op de hoogte en volg Judith Klunder

12 Februari 2014 | Nederland, Nederland

Goedemorgen!

Na een vlucht van bijna 11 uur vliegen, zijn we zaterdagavond aangekomen op het vliegveld in Curaçao. De reis viel mij erg mee, ik heb een boek gelezen en muziek geluisterd en lekker gekletst met Shauni. Toen wij de aankomsthal uitliepen moesten we wel even wennen aan de warmte, we hebben daarom eerst wat kleren uitgedaan en zijn daarna op zoek gegaan naar een taxi. We hadden een Antilliaanse taxichauffeur en de mensen zijn hier toch best wel donker, ik had verwacht dat ze wat lichter zouden zijn. Van de andere kant is het natuurlijk wel logisch dat ze zo donker zijn, want de zon schijnt hier echt heel veel :)

Na ongeveer een half uur zijn we aangekomen in ons appartement. Het appartement is niet groot, maar ziet er erg mooi uit. We kwamen er alleen wel achter dat er helemaal geen bord,bestek of pannen waren, dit vonden wij wel een beetje raar. Daarna zijn we lekker gaan slapen en de volgende ochtend waren we al vroeg wakker, want het is hier te warm om uit te slapen!

Daarna zijn we boodschappen gaan doen bij de eerste supermarkt die we tegenkwamen en dit was de Albert Heijn! Ze hebben hier echt alles, dus ik hoef me geen zorgen te maken dat ik geen hagelslag of stroopwafels kan krijgen. (Dat vind ik namelijk heel erg lekker!!) Het is hier alleen wel 3x zo duur, dus we hadden ons voorgenomen om niet alle boodschappen hier te halen. De rest van de dag zijn we in ons appartement geweest en hebben lekker rustig aan gedaan.
’s Avonds hebben wij onze huurauto opgehaald en we zijn toen terug naar ons appartement gereden. Ik kan je vertellen dat het rijden in Willemstad niet echt te vergelijken is met het rijden in Nederland. De auto’s halen je rechts en links in, het maakt allemaal niet uit. Ook maakt niemand gebruik van zijn richtingaanwijzer, dus het is een beetje gokken waar iemand heengaat. Het gaat meestal wel goed.. ;)

De volgende dag zijn we met de auto boodschappen gaan doen, en we hadden alle boodschappen in de kofferbak gedaan. Daarna zijn we weggereden, maar dit ging niet helemaal goed. De kofferbak ging namelijk open, dus we hebben de auto heel snel aan de kant van de weg gezet. Gelukkig zaten alle boodschappen er nog in, dus daarna zijn we verder gereden naar ons appartement. We hebben daarna de hele middag aan het zwembad gezeten, echt heerlijk.

De volgende dag begon wat minder goed, want Shauni’s voeten waren helemaal opgezwollen doordat ze deze vergeten was om in te smeren. Als we nu weg gaan ben ik dus op stap met een oma, want ze kan hierdoor niet zo snel lopen. Gelukkig begint haar ene voet al wel minder te worden, maar de andere voet blijft dik. Ze heeft daardoor constant een handdoek over haar voeten als we in de zon liggen, waardoor het niet erger wordt. Ik hoop maar dat het snel over is!

Gisteren zijn we gelukkig eindelijk naar het strand gegaan. We waren eergisteren ook al op zoek geweest naar een strand, maar konden deze echt niet vinden! We zitten natuurlijk op een eiland, dus jullie zullen je wel afvragen waarom we geen strand konden vinden, dus ik zal het proberen uit te leggen. Op de 1e plaats zijn er bordjes die aangeven waar het strand is, maar die zijn er op een gegeven moment niet meer. Daarnaast zijn er superveel hotels, die allemaal privéstranden hebben waar hekken omheen zitten. Ook zijn er heel veel stukken zee zonder strand, hier liggen allemaal rotsen voor dus dit leek ons ook echt niet echt handig. Gister hebben we dus weer een poging gewaagd en we hebben een supermooi strand gevonden met helderblauw water en palmbomen! We hebben heerlijk de hele middag op het strand gelegen en hier gaan we zeker vaker heen!

En o ja over stagegesproken, dat begint maandag pas, dus daar hebben we het nog niet over..

Tot later!

Liefs,
Judith

• 12 Februari 2014 - 17:24

Bep En Dick Meijer :

geniet maak veel fotos wij kijken naar het schaatsen nederland heeft al 10 medailles veel plezier.

• 13 Februari 2014 - 15:40

Sabine:

Hem Judith,

Leuk om je reisverslag te lezen! Geniet nog lekker even van je vakantie en voor maandag; succes op stage!

Xx Niels en Sabine

• 14 Februari 2014 - 11:30

D Driessen:

A Judith leuk jouw verslag te lezen en fijn dat je nog een paar dagen vrij hebt en geniet er maar lekker van.Groetjes Opa en Oma

• 15 Februari 2014 - 12:02

Marita:

Heej judith,

Leuk dat we al een reisverslag van je hebben kunnen lezen. Het wordt dus straks wel een mooie donkere blondine die terug komt van een stageperiode Curacao. Maar....... Er moet vanaf komende week natuurlijk wel gewerkt worden en dan zullen de momenten van zonnen ongetwijfeld minder worden :-).
    Maar, jullie zullen vast proberen om zoveel mogelijk te genieten van alles wat Curacao te bieden heeft.
    Geniet ervan en voor volgende week: heel veel succes met jullie stageperiode!!!!

Groetjes, ook namens Gerhard,
    Marita

• 15 Februari 2014 - 23:54

Gerrie Elizen:

Hoi Judith,
    Ik zag op face boek van jouw oma dat je nu in Curaçao bent en ik ga je volgen. Geniet van je stage en de tijd op Curaçao.

groetjes Gerrie